9 tips om snel af te vallen zonder pillen

Gezond vermageren

Te snel afvallen is gevaarlijk en het is ook niet de bedoeling dat je echt honger hebt. Wanneer je te snel gewicht verliest, verlies je ook spierweefsel. Niet alleen ter hoogte van de ledematen, maar ook in het hart en sommige andere organen. Dit is niet zonder gevaar en daarom moet je zorgen dat je voldoende eiwit opneemt. Om snel en gezond af te vallen moet je op allerlei dingen letten.

1. Verminder je totale calorieinname

Om snel te vermageren moet je de calorieinname beperken. Hiervoor is het belangrijk te berekenen hoeveel je metabolisme nodig heeft om normaal te functioneren. Van dit totaal trek je 500 calorieën per dag af om te vermageren.

2. Drink voldoende

Drink veel water en verdeel dit gelijkmatig over de dag. Minimaal acht glazen, maar dat mogen er meer zijn. Zodra je wakker bent, probeer je een glas koud water te drinken. Water drinken is één van de snelste manieren om gewicht te verliezen, hierdoor ga je elke dag tot 100 calorieën extra verbranden.

3. Neem meerdere kleine maaltijden

Eet zes kleine maaltijden per dag. De beste tijden zijn om 07:30, 10 uur, 12:30 uur, 16.00uur, 18.00 uur, 21 uur. De lunch moet de grootste maaltijd worden, terwijl de andere maaltijden eerder beperkt blijven. Om snel en gemakkelijk gewicht te verliezen, moet je ervoor zorgen dat je laatste grote maaltijd neemt, drie uur voor het slapen gaan. Een kleine gezonde snack is wel toegelaten.

4. Gezond ontbijt

Eet biologische groenten en fruit als ontbijt. Appels, tomaten, wortelen, en paprika zijn goed. Yoghurt en melkproducten trachten je te vermijden.

5. Frisdranken

Frisdrank bevat 150 lege calorieën, daarom moet u deze elke dag vervangen door een glas bruisend water. Als je twintig frisdranken kan overslaan dan komt dit neer op ongeveer een pond gewichtsverlies. Ook light dranken zorgen ervoor dat de drang naar zoetigheid blijft.

6. Verveling

Verveling is er dikwijls de oorzaak van om te beginnen snoepen en extra te eten. Zorg voor bezigheden zoals het ontmoeten van mensen, je inschrijven in een sportvereniging of ga naar evenementen zoals film, toneel, optredens enz. Blijf niet op je eentje op de bank zitten achter de TV.

7. Gezond voedingspatroon

Het is heel belangrijk dat we tijdens onze maaltijden het juiste voedsel te eten en met mate. Een goede vuistregel is dat je ervoor zorgt dat de hoeveelheid eiwit dat je eet moet passen in je handpalm. De hoeveelheid koolhydraten mag niet groter zijn dan je vuist en let erop dat je geen extra vet toevoegt. Donker groene voedingsmiddelen mag je zoveel eten als je wilt (broccoli is een van de beste voorbeelden en kan je lekker gestoomd bereiden).

8. Neem de tijd om te eten

Eet langzaam en neem voor elke hap 30 seconden de tijd. Onderbreek uw maaltijd halverwege en pauzeer 5 minuten. Je lichaam heeft tien minuten nodig om je verstand te vertellen dat het vol is. Vergeet niet …. eet langzaam en kauw goed.

9. Bewegen

Ga vijf dagen per week gedurende een uurtje lopen. Iedereen kan dit op zijn eigen tempo, bewegen is belangrijker dan de snelheid waarmee het gebeurt. Het zorgt voor een extra calorieën verbruik. De ultieme tip om uiteindelijke succesvol af te slanken is de combinatie van regelmatige lichaamsbewegingen en een gezonde en evenwichtige voeding. Voeg een dag per week in dat je iets extra mag zodat je lichaam niet blijft hunkeren naar snoeperijen.

SHARE