Post Pic

Waarom Eiwit Shakes drinken ?

Fitnesstijdschriften en sportscholen scheppen vaak op over de kracht van eiwitshakes ter verbetering van uw training resultaten.

Ook al ben je geen krachtpatser of bodybuilder, eiwit shakes bieden tal van voordelen waaronder het stabiliseren van de bloedsuiker, het verbeteren van het verzadigingsgevoel en een verhoging van de calorie verbranding. Eiwit shakes zijn geen rage en hebben zeker hun nut in een gezond dieet.

Lees Ook :De 24 meest gestelde vragen over Whey proteïne

Samenstelling

Eiwit shakes kunnen gemaakt worden van wei of soja-eiwitpoeder. Kant en klare mengelingen zijn beschikbaar in de koeltoog of smoothie bars. Meestal wordt wei, een derivaat van melk, gebruikt in eiwit shakes. Wei-eiwit is een biologische, natuurlijke bron van eiwit isolaat in poedervorm, bevat 90 procent eiwit per portie en heeft een uitstekend aminozuur profiel. Soja is een volledig plantaardig eiwit en is een adequaat alternatief voor melkwei.

Fitness Voordelen

Fitness professionals adviseren sporters om een proteïne drankje te drinken onmiddellijk na een intensieve krachttraining. De eiwitten helpen kleine letseltjes genezen, die tijdens een training in uw spieren ontstaan. Het nut van het drinken van proteïne shakes met tussen de 15 en 40 gram eiwit binnen 90 minuten na een training is bewezen en beschreven in talrijke medische studies. Studies in 2004 en 2007 uitgevoerd bewezen, dat de consumptie van aminozuren zoals deze gevonden in wei-eiwit de eiwitsynthese stimuleert en positieve resultaten geeft op gebied van spiergroei.

Duursporters gebruiken eiwit shakes om te herstellen van lange cardiovasculaire trainingen. Een shake met 15 g eiwit en waarvan 50 procent van zijn calorieën uit koolhydraten bestaat, helpt glycogeen tekorten aanvullen. Hoewel de meeste fitness professionals wei-eiwit aanbevelen, werd aangetoond dat soja een gelijkwaardig alternatief is met dezelfde resultaten.

Gewichtsbeheersing

Wei eiwitten zorgen op verschillende manieren om gewicht te verliezen en deze onder controle te houden. Om eiwitten te verteren heb je meer energie nodig dan bij andere voedingsmiddelen, waardoor je na gebruik meer calorieën verbruikt hebt. Eiwit shakes gemaakt van zuivere eiwitten en fruit bevatten geen vetten en enkel gezonde koolhydraten. Het aminozuur leucine, verstrekt door wei-eiwit, spaart mager spierweefsel en stimuleert gewichtsverlies. Proteïnen helpen de eetlust onderdrukken en kunnen u helpen een caloriearm dieet vol te houden.

Misverstanden

Je hoeft geen bodybuilder of sportfanaat te zijn om van een eiwit shake te kunnen genieten.. Een eiwit shake is gemakkelijk en snel klaar te maken, geeft een goede verzadiging en bevat een complete maaltijd. Geschikt voor mensen die ’s morgens niet graag ontbijten. Drink een eiwit shake als tussendoortje om je hongergevoel onder controle te houden.

Bedenkingen

Eiwit shakes kunnen de resultaten van uw training verbeteren en helpen om gewicht te verliezen, zolang u maar rekening houd met de calorieën die uw shakes bevatten. Puur proteïne poeder levert meestal ongeveer 100 calorieën per portie, maar voorverpakte dranken en smoothies bevatten ook nog toegevoegde suikers en koolhydraten waardoor deze gemakkelijk tot 400 calorieën per portie leveren. Meng puur proteïne poeder met sap, melk of water hierdoor blijft het aantal calorieën laag. Als u liever smoothies drinkt, probeer deze dan zelf en met uw eigen ingrediënten en calorieën klaar te maken

test

Leave Your Response

* Name, Email, Comment are Required