Post Pic

Verbrand je Calorieën in 5 Stappen

Het voornemen om met Nieuwjaar te beginnen met afslanken is iets dat elk jaar weer genomen wordt. Met dit in gedachten, kan je erover nadenken wat je moet doen om het deze keer met succes vol te houden.

Een manier om uw kansen op succes te verhogen is om een verstandige voedselkeuze te maken. De enige manier om gewicht te verliezen is meer calorieën te verbranden dan je verbruikt. Het kiezen van voedingsmiddelen die de minste calorieën bevatten en toch een hoge voedingswaarde en hoge graad van verzadiging geven, verhogen de kansen op succes bij het volgen van je dieet.

Stap 1

Plan uw maaltijden van tevoren. Wanneer je ‘s morgens na het ontbijt, de rest van de dag blindelings gaat eten wanneer je honger hebt, moe bent of jij je verveelt, dan ga je op het einde van de dag veel te veel calorieën opgenomen hebben. Begin de dag met een volledige planning van al je maaltijden. Zet je de avond of zelfs een hele week ervoor even neer en begin al je maaltijden en tussendoortjes te plannen.

Stap 2

Gebruik voedsel dat erg smaakvol is en weinig calorieën bevat. Eenvoudig te bereiden soepen, salades, veel groenten en fruit zijn hiervoor erg geschikt. Neem een stuk fruit bij het ontbijt en als tussendoortje. Een kom soep of salade eet je voor je middag – en je avondmaal.

Stap 3

Hoog calorisch voedsel moet veel eiwitten en vezels bevatten. Het is niet nodig om calorierijke voedingsmiddelen uit uw dieet te schrappen, maar zorg ervoor dat ze een doel hebben. Voedsel met veel vezels en eiwitten zijn hoog in calorieën, maar zowel de eiwitten als de vezels helpen je langer verzadigd te voelen. Eiwitten zijn essentiële bouwsteen die het lichaam nodig heeft voor allerlei functies, vezels zijn anderzijds belangrijk om een gezond spijsverteringskanaal te handhaven.

Stap 4

Maak ruimte in uw dieet voor tussendoortjes. Het is niet realistisch om te denken dat je geen tussendoortjes meer nodig zal hebben. Het belangrijkste is om tussendoortjes te kiezen die bij je dieet passen, niet om ze weg te nemen. Caloriearme voedingsmiddelen zoals groenten en fruit zijn goed, maar voedingsmiddelen met meer calorieën zijn geen probleem als ze extra en gezonde voedingswaarden bevatten. Een goed voorbeeld hiervan zijn noten. Noten zijn calorierijk, maar ze leveren eiwitten en gezonde vetten die in kleine porties een goede aanvullingen zijn voor uw dieet.

Stap 5

Kies voedingsmiddelen die een dubbele taak vervullen. Sommige voedingsmiddelen hebben meer voedingswaarde dan andere en het is nodig om voor elke calorie de hoogste voedingswaarden te kiezen. Als je echt naar een bepaald voedingsmiddel verlangt moet je even nadenken over wat je wenst te bereiken. Bent u op zoek naar iets zout? Zoet? Koud? Kies dan een gezond alternatief, zoals noten of fruit. Verlang je naar bepaalde voedingsmiddelen en heb je geen ander alternatief, ga dan je gang en geniet van een kein stukje. Misschien in combinatie met een gezonde toevoeging, zoals een brownie met fruit.

Leave Your Response

* Name, Email, Comment are Required