Post Pic

Whey isolaat vergeleken met whey mengsels

Wei-eiwit, een melk derivaat, is kwalitatief een van de meest hoogwaardige eiwitten die je kan gebruiken. Een rijke bron van aminozuren die snel en efficiënt worden geabsorbeerd.

Whey bevat veel voordelen, het helpt bij de groei en het herstellen van de spieren. Zorgt voor betere immuun functies en gewichtsbeheersing. Het kiezen van het beste product om aan uw behoeften te voldoen is niet eenvoudig, gezien de grote verscheidenheid aan merken en mengsels die beschikbaar zijn. Weeg de voordelen en nadelen van whey isolaat of whey mengsels zorgvuldig af en kies deze die voor jou het beste zijn.

Lees Ook :De 24 meest gestelde vragen over Whey proteïne

Functie

Het is algemeen geweten dat het gebruik van whey-eiwitten  in combinatie met spierversterkende oefening, het lichaam helpen om sneller te vermageren en spiermassa te verhogen. Het bevat alle essentiële aminozuren die het lichaam niet zelf kan produceren en uit externe bronnen moet op nemen.

Whey is een laagcalorisch en een vetarme vorm van eiwitten, ze voorkomen dat mensen die een eiwitrijk dieet gebruiken, te veel verzadigde vetten zouden opnemen. Whey-eiwit poeders zijn gemakkelijk met sap, melk of water te vermengen of toe te voegen aan smoothies, havermout, soepen en stoofschotels om het eiwitgehalte te verhogen.

Werking van Whey isolaat

Whey isolaat is de meest verfijnde vorm van whey-eiwitten. Het bevat tussen 90 en 98 procent eiwit per portie. Door de manier van aanmaak, is het normaal dat echt whey  isolaat een duurder product is. De verwerking en het isoleren ervan vergt nauwkeurigheid en zorgt ervoor dat bijna alle lactose uit het product verwijdert wordt. De koolhydraten en vetten vormen het product, maar zorgen ook voor de meeste immuunsysteem stimuleren eigenschappen van whey.

Werking van wei mengsels

Whey mengsels worden vervaardigd door het toevoegen van eiwit concentraat aan een hoeveelheid whey isolaat, dit is een minder arbeidsintensieve productie van whey eiwitten. Concentraat bevat gemiddeld ongeveer 75 procent eiwit per portie, maar kan ook 30 procent bedragen.

Lactose gehalte van concentraat is gelijkwaardig aan deze die we terugvinden in harde kazen zoals Zwitserse kaas of cheddar, deze schommelen rond 4 procent. Het vet gehalte per portie ligt ook iets hoger. Mengelingen bevatten variabele verhoudingen van isolaat door hun samenstelling, daarom moet je steeds de ingrediënt lijst raadplegen om de concentratie na te gaan.

Isolaat is het basis product, maar een wei mengsel heeft een hoger percentage en is hierdoor een belangrijke eiwitbron. Mengsels zijn vaak minder duur dan het isolaat.

Bedenkingen

Wanneer de kostprijs geen probleem is, kies je het best een isolaat omdat dit de puurste vorm van eiwitten bevat. Isolaat bevat vrijwel geen vet en elke portie bevat zuiver eiwit, deze is dan ook het meest effectief voor de opbouw van spieren en het verliezen van vet.

Isolaat bevat meestal minder dan 1 procent lactose, dus de beste keuze voor mensen met een lactose-intolerantie. Mengelingen bieden een groot voordeel doordat de aanmaak veel minder kost.

Mengen, concentreren en isoleren zorgen samen voor een verminderde totale vet en lactose gehalte zo laag mogelijk is. Wei mengsels bevatten nog steeds een volledige aminozuur profiel en zullen u helpen uw doel bij de opbouw van spiermassa te bereiken. Mengsels behouden ook beter de immuniteit voordelen van wei-eiwit.

Waarschuwing

Wanneer je zuiver whey-eiwit isolaat wil aankopen, zal je merken dat vele merken vulmiddelen zoals extra koolhydraten, kunstmatige zoetstoffen en verzadigd vetten toevoegen.

Kijk uit voor mengsels die zogenaamd extra toevoeging bevatten om de spiermassa te vergroten. Deze supplementen zijn meestal niet geregistreerd bij de voeding en drugs commissie, dus als je kiest voor een whey-eiwit met een toegevoegd supplement, is het aan u om na te gaan welke mogelijke bijwerkingen en complicaties er kunnen optreden.

Leave Your Response

* Name, Email, Comment are Required